CZ
Novinky v E-commerce 

Novinky v E-commerce

Marketingové noviny: “Online Češi” jedí výrazně zdravěji než zbytek populace

12.4.2016

Již čtyři roky mají Češi možnost nakupovat potraviny online. Teprve v posledních dvou letech se však trh rozvinul natolik, že vznikla zcela nová zákaznická skupina. Ti, kteří potraviny online nakupují pravidelně a několikrát do měsíce, zároveň předznamenávají celou řadu zajímavých trendů.

Hospodářské noviny: Internetoví prodejci potravin míří do dalších měst. Kolonial.cz bude prodávat v Hradci a Pardubicích

Zkušenosti s on-line nákupem potravin již má čím dál více lidí, celkový obrat je ale ve srovnání s kamennými prodejnami minimální.

Možnost objednat si potraviny on-line je nejvíce omezená územím, kam jsou prodejci ochotní zboží dovézt.

Dvě rostoucí internetové „samoobsluhy“ však nyní expandují do nových měst.E-shop s potravinami Kolonial.cz nabídne rozvoz potravin v Hradci Králové a Pardubicích.

Eprofil.cz: Internetové nakupování zažívá boom, v Evropě nejvíce roste v Británii

2.3.2016

Nakupování přes internet (e-commerce) se stalo zcela přirozenou součástí života většiny z nás. Jen v Evropě zaznamenal sektor e-commerce v roce 2014 nárůst o více než 14 procent. Jednoznačným lídrem mezi evropskými zeměmi je Velká Británie, která představuje celých 30 procent všech evropských online nákupů. Řada britských firem již dnes testuje další zajímavé technologie a služby. Některé z nich představí na konferenci UK-CEE e-Forum, která se uskuteční 10. března 2016 v Praze.

Hospodářské noviny: Řetězce odkládají prodej potravin na internetu

22.2.2016

Víkendové rodinné nákupy jsou pro většinu Čechů stále vykoupeny dlouhými frontami u pokladen. Na internetu potraviny z velkých řetězců stále nabízí pouze Tesco, které svůj e-shop zprovoznilo již před čtyřmi roky. Konkurenci mu dělají jen specializované e-shopy jako Rohlík.cz nebo Koloniál.cz.

tyinternety.cz: Až budete příště hledat práci, jděte sem. Cocuma a Proudly vám představí firmy do detailu

10.2.2016

Až budete příště shánět práci, asi už ji budete hledat jinde, než na tradičních pracovních portálech. I do Česka totiž přichází trend, kdy si zaměstnanci nevybírají jen podle pozice, ale i toho, jaká je firma zevnitř. Globálně je v tom úspěšný portál The Muse, u nás se jím inspirovaly dva nedávno spuštěné konkurenční projekty, Proudly a Cocuma.

Miliardová hra e-shopů

5.2.2016

Alza.cz loni opět dosáhla rekordního obratu, a sice 14‚5 miliardy korun. Tržby E-commerce Holding se přehouply přes 4 miliardy.

Marketing Sales Media: E-shopy s potravinami před sebou mají ještě dlouhou cestu, výrobci je ale berou vážně už dnes

26.1.2016

Letošní Vánoce prokázaly, že e-shopy s potravinami dozrály do té míry, že je už na trhu není možné přehlížet. Padesát jedna procent Pražanů a Středočechů má nyní zkušenost s nakupováním potravin po internetu. Podle studie APEK se z nich stal nejčastěji opakovaný nákupní artikl českého internetu. Lidé takto nakoupí dokonce devětapůlkrát do roka. Průměrná útrata v e-shopech s potravinami je násobně vyšší než v kamenných prodejnách.

Byznys.ihned.cz: Antimonopolní úřad posoudí prodej Mall.cz a Heureka.cz za 5,4 miliardy. Rozhodnout by měl v únoru

13.1.2016

Antimonopolní úřad posoudí prodej Mall.cz a Heureka.cz za 5,4 miliardy. Rozhodnout by měl v únoru. Skupina Rockaway se na koupi obchodních portálů dohodla loni. Firmy čeští investoři kupují od nadnárodní společnosti Naspers. Rockaway loni koupil i podíl v e-shopu CZC.cz.

Tyden.cz: Překvapení. V e-shopech nejmíň nakupují lidé ze severu Moravy

V internetových obchodech nejméně nakupují lidé v Moravskoslezském kraji, nejvíce Pražané. V loňském roce přes 16 procent všech on-line objednávek totiž putovalo do e-shopů právě z hlavního města. Naopak v případě Havířova, Opavy nebo Frýdku-Místku podíl nákupů přes internet odpovídá městům, které mají o desítky tisíc obyvatel méně. Uvádí to analýza společnosti Shoptet, jež se zabývá tvorbou a pronájmem e-shopů.

Tyden.cz: Obrat českých e-shopů by měl atakovat hranici 100 miliard

Obrat tuzemských internetových obchodů stoupl v posledním čtvrtletí loňského roku včetně předvánoční sezóny na rekordních 25 miliard korun, což bylo v meziročním srovnání o pětinu více.

Reportér: Tanec miliard

12.1.2016

Nejzajímavější transakce 2015:  Dělení největší telekomunikační firmy, investice do „klasických“ energetik, ale i do nové webové ekonomiky. Úspěšné prodeje zahraničním investorům i rozchody stávajících společníků. Těžba skutečných hornin i těžba z hornických bytů. To jsou příběhy, které hýbaly českým byznysem a otáčely miliardy korun. Jak se odehrávaly? Kellner bankéřem Dvě vůbec největší transakce, které však … Pokračování textu Reportér: Tanec miliard

E-shopům se každoročně vrací zboží za 2,5 miliardy korun. Nejvíce po Vánocích

11.1.2016

Češi každoročně vrátí do e-shopů zboží v hodnotě zhruba 2,5 miliardy korun. Obchodníci poté takové produkty nabízejí s označením rozbaleno či použité. Vyplývá to z údajů vyhledávače slev Skrz.cz. Nabídka tohoto sortimentu je největší po Vánocích a zájem o zlevněné zboží každý rok roste, říkají data od obchodníků.

Nasepenize.cz: Přední české firmy jsou na prodej 

4.1.2016

Znakem oživující se české ekonomiky není jen její růst. Současně s tím jsou na prodej i některé přední české firmy. Noví majitelé hodlají v investicích utratit miliardy korun a letošní rok byl na podobné zakázky vyloženě rekordní.

Hospodářské noviny: Noví vlastníci za české firmy utratili přes sto miliard korun

Ekonomice se daří a projevuje se to i na prodejích firem. Těch se v Česku nebo českým podnikatelům v zahraničí prodalo v uplynulém roce podle databáze Mergermarket za více než sto miliard korun. A to jsou jen velké obchody, u nichž byla oznámena cena. Přitom u většiny transakcí zůstává částka tajemstvím.

Tyinternety.cz: Rok 2015 v českém e-commerce: Rok Rockaway a expanzí do zahraničí

Svůj druhý rok má za sebou skupina Rockaway Jakuba Havrlanta. Důležitá byla pro něj první polovina roku 2015, kdy se skupina přestěhovala do nových reprezentativních prostor na Kavčích horách. V polovině roku po odkladech uvedla do provozu svůj obchod Koloniál.cz, který konkurujeRohlíku.cz a službám iTesco a Košík.cz.

Lidovky.cz: Nákupy na poslední chvíli. Kdy naposledy vám dovezou kapra domů?

23.12.2015

Nestíháte letos před Vánocemi nakoupit potraviny? Nechcete kapra kupovat na ulici a spoléháte na to, že vám jej doručí domů? Podívejte se na přehled otevírací doby českých on-line supermarketů.

Podnikatel.cz: E-shopaři jsou na vánočním vrcholu. Dnes padne rekord, odhaduje APEK

15.12.2015

700 milionů korun by se dnes mělo protočit v českých e-shopech. Vrchol letošní e-commerce sezóny by měl být nejvyšší v historii. E-shopům a hlavně komfortu, který nabízejí hlavně před Vánoci, přicházejí lidé na chuť stále více. V letošní vánoční sezóně se obliba online nakupování projeví v pokoření rekordu z minulého roku, kdy se na úplném vrcholu sezóny, tedy 10 dnů před Štědrým dnem, vyšplhaly tržby nejvýš v historii.

Retail Info Plus: Mobil jako nástroj pro nákup i prodej

14.12.2015

Chytrá mobilní zařízení nám změnila život. Jsme online a ustavičně ve střehu, abychom „byli v obraze“, co je nového. Změnila způsob, jakým pracujeme, komunikujeme i nakupujeme.
Průzkumy a analýzy předpovídají, že v nejbližších letech budou velké investice směřovat do oblasti mobilního marketingu. Chytrá mobilní zařízení, která umožňují svým majitelům neustálé online připojení, tak představují potenciálně velmi silný marketingový kanál, který má oproti jiným jednu zásadní odlišnost. Svůj smartphone má jeho majitel totiž prakticky neustále při sobě a průběžně ho kontroluje. „Mobil je nový trh, a tak k němu musíme přistupovat,“ komentuje vývoj Jiří Budinský, Head of Mobile ve společnosti E-commerce Holding.

bankovnipoplatky.com: Pátek třináctého ve znamení začátku vánoční nákupní sezony. K rostoucím útratám přispívají Vánoce i Black Friday

11.12.2015

Pro letošní vánoční nákupní sezonu nebyl pátek třináctého vůbec smolným dnem. 13. listopadu společně s dalším pátkem, „nákupním svátkem“ Black Friday, byly totiž z pohledu plateb kartou i výběrů hotovosti nejsilnějšími dny v dosavadní předvánoční sezoně. Přímo v takzvaný černý pátek 27. listopadu Češi oproti dlouhodobému průměru dokonce utratili o 12 % více. Pátky vůbec se navíc ukazují jako nejoblíbenější dny pro předvánoční nákupy a utrácení, Češi na konci pracovního týdne zaplatí a vyberou nejvíce peněz. Ukazují to data UniCredit Bank z bankomatů a karetních transakcí.

Lidové noviny: Raději frontu a klid než stres s kurýrem

10.12.2015

Dlouhé zástupy čekajících lidí trápí řadu poboček České pošty i nejpopulárnější výdejní místa e-shopů. Před Vánocemi se situace ještě násobně zhoršuje. Přesto podle statistik více než polovina zákazníků raději tráví čas ve frontě, než aby si nechali zboží poslat přímo domů. Vpřípadě obchodníka Alza.cz jsou to v průměru dvě třetiny. Podle mluvčí firmy Šárky Jakoubkové je Česká republika v tomto směru celosvětovým unikátem. S preferovanými způsoby doručení souvisí i obliba platebních způsobů, kdy 38 procent tvoří dobírka, 29 procent platba při osobním převzetí a o zbytek se pak dělí online platby kartou, platební brány či jednorázové příkazy.
Podle části obchodníků jde o typický projev české mentality, kdy zákazníci chtějí mít nákup alespoň částečně pod kontrolou a rádi si vymění peníze za balíček v jeden moment.

CIO Business world: Odložené platby přivedly do e-commerce velké finanční hráče

3.12.2015

Zákazník může zaplatit zboží až několik týdnů potom, co je mu doručeno. Riziko přitom nenese e-shop, ale nový typ start-upů, které zavádějí do prostředí e-commerce v podstatě nakupování na fakturu. A transakční byznys přilákal velké hráče

Finexpert.cz: Průzkum: Nákupy potravin v domácnostech se mění. On line nejvíce nakupují ženy

1.12.2015

Způsob, jak české domácnosti nakupují potraviny, se neměnil skoro čtvrt století. Velké pravidelné nákupy, důraz na cenu, ale také žena, která drží domácí kasu, to je kolorit naprosté většiny z nich. To se však pomalu ale jistě začíná měnit. Důvodem je stále větší náročnost českého zákazníka i pronikání nových technologií do tohoto tradičního odvětví. Průzkum, který mezi 600 respondenty v Praze a Středočeském kraji provedl s agenturou Data Collect e-shop s potravinami Koloniál.cz, komentuje retailový odborník Petr Vyhnálek.

Marketingové noviny: Mobile Marketing 2015 – Mobilní život v ČR a trendy v mobilním marketingu

25. listopadu 2015 se v Národní technické knihovně v Praze, konkrétně v Ballingově sále, konal již třetí ročník konference Mobile Marketing. Během celodenní konference vystoupilo mnoho řečníků a vedlo se nespočet diskusí. Diskuse se vedly nad jediným tématem, kterým byl mobilní marketing. Také se hovořilo o trendu, jakým se tato odnož marketingu bude vyvíjet a jak rychle. Řečníci hovořili o tom, jak je tomu dnes, jak moc zákazníci využívají mobilní zařízení, zda využívají více počítače/notebooky anebo se již přiklání k vyřizování svých záležitostí na mobilních zařízeních. V neposlední řadě kladl Miroslav Král (majitel a Managing Partner firmy MarketUP) velký důraz na mikro momenty. Marketér by měl včas u zákazníka rozpoznat jeho záměr a okamžitě reagovat.

Marketing & Media: Téma čísla – Interní komunikace

Nízká nezaměstnanost a měnící se nároky mladších generací nutí personalisty i marketéry k úvahám, jak posílit značku firmy coby dobrého zaměstnavatele.

Při nedávné ekonomické krizi se zdálo jako utopie zabývat se rozpočtem na interní kampaně nebo akce pro zaměstnance. Ještě dnes se objevují hlasy, že vnitřní komunikace a reputace firmy jsou uměle nafouknutou bublinou, která má uspokojit nenaplněné ambice personalistů a marketérů. Ve skutečnosti se ale o důležitosti kvalitní komunikace s vlastními zaměstnanci mluví čím dál víc. Pět let fungující Institut interní komunikace (IIK) registruje rostoucí zájem o účast v oborové soutěži a trend investic do iremní kultury potvrzují také výzkumy. Zaměstnavatelé dojem ze značky šíří, ať vědomě chtějí, nebo ne. Je jedno, jestli pečlivě analyzují a nasazují veškeré nástroje interní komunikace, nebo spoléhají na intuici a selský rozum. Svou činností zkrátka v průběhu času budují jméno a vnímání firmy – a nejlepší reklamou jsou spokojení zaměstnanci.

Mediaguru.cz: Mobile Marketing 2015 – Mobilní web je dnes podmínkou

26.11.2015

Mobilní web je v dnešním světě ovládaném mobilními telefony nezbytností.
Penetrace chytrých zařízení v České republice dosáhla podle Media Projektu za období druhého a třetího čtvrtletí letošního roku více než 50 %. Dnes je tedy mobilní verze pro každý web podmínkou, nikoliv výsadou. I proto překvapí, že v České republice má mobilní web jen čtvrtina e-shopů, zaznělo na středeční konferenci Mobile Marketing.

Lupa.cz: Nákupní orgie začínají. Tradice „Black Friday“ se rozjela i u nás

E-shopy hlásí poslední listopadový víkend nárůsty prodejů v řádu desítek procent. A speciální akce se chystají i letos.
Místo pátku celý víkend. Tuzemské e-shopy už využívají americký obchodnický fígl naplno a ještě k tomu přidávají české nápady. Neomezují se třeba jen na jeden den, ale slevy rozpouští do víkendu nebo celého týdne.

Prosperita: Třetinu potravin z obchodů Češi vyhodí, ale internet mění tento trend k lepšímu

24.11.2015

Objem znehodnocených potravin v českých domácnostech trvale roste od 90. let a kromě krátké pauzy v době ekonomické krize se ustálil přibližně na hodnotě 1700 Kč měsíčně na domácnost, což nyní zhruba odpovídá evropskému průměru. „Nárůst plýtvání potravinami přichází většinou s boomem supermarketů a dobrou dostupností potravin. V takovou chvíli se racionální nákupní chování mění na konzumní,“ uvedl Petr Vyhnálek, šéf Kolonial.cz. „Průvodním jevem konzumního chování pak bývá celá řada zlozvyků – především neadekvátní frekvence nákupů, nedostatečné plánování v kuchyni a špatné skladování potravin.“ Tyto jevy stojí za zhruba třemi čtvrtinami všech znehodnocených potravin, zbylou čtvrtinu pak tvoří snížení trvanlivosti potravin způsobené přímo prodejcem. Nyní by však mohla přijít změna, a to především díky nastupujícímu trendu nakupování potravin online.

Mobile Marketing už 25. listopadu: Zajímá vás, jak díky mobilnímu marketingu vydělat?

18.11.2015

Ve středu 25. listopadu proběhne v prostorách Národní technické knihovny v Praze již třetí ročník konference Mobile Marketing. Představí aktuální data o mobilním životě „české populace“, novinky a trendy z pohledu zákazníků i dodavatelů a příklady realizovaných kampaní.

Do akce Den dopravy zdarma by se letos mělo zapojit 1500 e-shopů

6.11.2015

Den dopravy zdarma začne letos ve středu 18. listopadu ve 12:00 a skončí o 24 hodin později. Mezi 915 e-shopů, kteří se letos účastní, jsou i vertikály ECH, jako je Proděti, Vivantis, Prozdravi, Rozbaleno nebo Sporty a Snowboards.

Channel World: Data Collect: Český spotřebitel zůstává konzervativní, platí dobírkou a čeká na kurýra

Průzkum preferencí českých zákazníků e-shopů ukázal pokračující konzervativnost. Čechy podle studie zajímá především cena a ostatní parametry jsou pro ně podružné

Češi si nakupování vánočních dárků užívají. Nejčastěji je pohodlně vybírají na internetu, důležitá je cena

Letos budou Češi vánoční dárky nejčastěji vybírat na internetu a ve velkých obchodních centrech. Při výběru dárků se v 82% nejvíce zaměřují na cenu. Většina z nich navíc přistupuje k nákupu dárků zodpovědně, s nakupováním dárků začíná 90 % Čechů měsíc nebo i dříve před Štědrým dnem. Výsledky přinesl říjnový průzkum GE Money Bank.

Lidové noviny: Vyrostl český internetový kolos

5.11.2015

Lidové noviny:
Investiční skupina Rockaway Jakuba Havrlanta s podporou Daniela Křetínského, Patrika Tkáče a skupiny PPF kupuje za téměř 5,5 miliardy korun internetový obchod Mall a cenový srovnávač Heureka. Posledním nákupem zvlášť duo Křetínský – Tkáč jen potvrdili to, o čem se mluvilo už dlouho. I přes nemalé zadlužení jsou na čele českého akvizičního trhu.

E15: Konferenční speciál – Startup Summit 2015 – Startupy mění trhy a je o nich slyšet čím dál častěji

4.11.2015

O startupech je v poslední době stále více slyšet, a to jak v rámci byznysové sféry, tak díky četnosti mediálních výstupů a zájmu, který se na ně soustředí. Je to tzv. buzzword doby, která se vyznačuje jak rychlostí, tak snadno dostupnými technologiemi a hlavně lehkostí, s níž lze začít podnikat.

Přečtěte si, co odpovídali letošní hlavní hvězdy této konference v anketě na téma: Podpora startupů z pohledu investorů a úspěšných zakladatelů.

Plzeňský deník: Nenoste plné tašky, objednejte si nákup domů

3.11.2015

Kromě rozvozu hotových jídel začínají poslední dobou Plzeňané využívat také rozvoz potravin. V Plzni vznikla před nedávnem další firma specializující se na nákup potravin na internetu. Do domu si však můžete nechat přivézt i drogerii nebo třeba krmivo pro domácí mazlíčky. Služby, díky nimž nemusíte nosit z obchodů těžké tašky, nabízí v Plzni obchodní řetězec Tesco Stores ČR a internetový portál Koloniál.cz.

Dotyk Byznys: Jakub Havrlant: Muž, který ovládl Mall

Na českém internetu došlo k největšímu letošnímu obchodu, když majitele změnil jeden z největších e-shopů Mall.cz a on-line srovnávač cen zboží Heureka.cz. Za transakcí stojí muž, který zanechal studia na VŠE a vrhl se na dráhu podnikání.

Businessanimals.cz: Online nákupy jsou v ČR na vzestupu. Přinášíme srovnání online prodejců potravin!

2.11.2015

Naskládat zboží do virtuálního košíku a následně si je nechat dovézt až domů – to je v současné době u zákazníků stále oblíbenější způsob nákupu. Není proto divu, že firem zabývajících se tímto byznysem neustále přibývá. A tak se server Businessanimals.cz rozhodl zmapovat trh a přinést vám info o tom, kdo jsou největší hráči, na jakém sales modelu fungují a jakým trendům se přizpůsobují.

Mladá fronta Dnes: Jídlo od sedláků láká velké hráče. Chytá se i na webu

30.10.2015

Potraviny přímo od zemědělců před pěti lety zažily boom spolu s růstem farmářských trhů. Nešlo o přechodný trend, farmářské potraviny se staly běžnou součástí nabídky.

Lupa.cz: Zaplatím později. Jak se rozjela platební metoda, která má spadeno na dobírku

29.10.2015

„Na stránkách CZC.cz bude služba spuštěna začátkem listopadu, spolu se startem vánoční kampaně,“ říká šéf ECH Jan Jírovec s tím, že zbylé obchody by měly nasadit Najisto během prvního listopadového týdne. Koloniál.cz by se měl dočkat na konci listopadu.

Mladá fronta DNES: Jak se nakupuje v supermarketu budoucnosti

27.10.2015

Na finišující výstavě Expo 2015 totiž obchodní řetězec Coop ve spolupráci s technologicko-poradenskou společností Accenture ukazuje supermarket budoucnosti. Podle oslovených českých odborníků v Miláně prezentovaná vize není výstřel mimo. „Studie ukazují, že když se cítí člověk v obchodě lépe, tak se mu i víc plní košík,“ říká například Zdeněk Skála z výzkumné firmy Incoma Gfk. Komentuje i Petr Vyhnálek, ředitel on-line obchodu Koloniál.cz

Firmy loví blogery: Blogbarometr 2015

21.10.2015

Blogeři se profesionalizují a firmy je berou za své partnery

Oproti loňskému roku blogerky a blogeři mnohem více využívají pro propagaci svých blogů sociální sítě. Nejvíce je využíván Facebook, který posílil na 71,8 % a přiblížil se evropské hodnotě IPREX BLOGBAROMETERTM 2014. Stejně tak se loňským evropským hodnotám přiblížilo i užívání Instagramu (49,7 %), které vzrostlo dvojnásobně. O pomyslnou třetí příčku v oblibě sociálních sítí se u našich respondentů dělí Twitter (21,8 %), YouTube (19,3 %) a Pinterest (16,8 %). Pouze 7,3 % respondentů uvedlo, že svůj blog cestou sociálních sítí nepropagují.

Vyhledat

najděte vše, co Vás zajímá …

Kontaktujte nás

využijte jeden ze způsobů níže …

Na Hřebenech II 1718/8
140 00 Praha