CZ

E-commerce Holding 2015: Čtyřmiliardová skupina e-shopů pokračuje v růstu

I druhý rok existence ECH přinesl kontinuální růst, který u jednotlivých e-shopů činil řádově desítky procent. Rekordmanem je lifestylový specialista Vivantis s meziročním růstem 40 % a EBITDA 28 milionů, téměř třicetinásobek roku 2014. Důkazem úspěšné konsolidace v rámci skupiny jsou celkové tržby, které přesáhly 4 milliardy CZK.

Návštěvnost 14 e-shopů se zvýšila v průměru o 23,8 % a zákazníci si dělali radost. ECH zaznamenala téměř 1,5 milionu objednávek, což se rovná 3 788 873 kusů ve zboží. Konec roku se nesl ve znamení bohatého Ježíška, během adventního období od 1. do 23. 12. bylo expedováno 206 596 objednávek (675 038 kusů ve zboží).  Nejúspěšnějším dnem 2015 co do návštěvnosti i obratu byl Black Friday, např. na Proděti se obrat meziročně dostal na 230 %.

Uplynulý rok přinesl vylepšení systému logistiky a znatelně větší sklad. Velikost skladové plochy v Rudné vzrostla na 12 600 m2 (pokrývající 3 253 skladových míst a 42 100 regálových lokací).

Mezi dílčí úspěchy patří květnové spuštění vlastního projektu Koloniál s online prodejem potravin, jehož široký sortiment okupuje 50 % skladové plochy. Důležitým momentem byl vstup do CZC.cz, který je dnes s tržbami blížícími se 3 miliardám Kč největším specializovaným e-shopem s počítači a elektronikou na českém trhu. Největší podíl z hlediska jeho tržeb za rok 2015 mají mobilní telefony, notebooky a televize. Skokanem roku se stala nositelná elektronika – prodeje fitness náramků, hodinek a dalších chytrých zařízení vzrostly u CZC.cz o více než 200 %.

Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz prozrazuje: „V roce 2016 plánujeme překročit tržby 3 miliard Kč a udržet dvouciferné tempo růstu. V rámci synergie s ECH budeme pracovat na zrychlování dodávek a ve vybraných regionech plánujeme spustit pilotní testování služby doručení v den objednávky. V plánu je i rozvoj firemního programu, v rámci kterého nabízíme možnost nakupovat za zvýhodněných podmínek.“

Dařilo se i módě na Vivantis.cz. Právě Vivantis.cz by se letos měl stát zastřešující značkou, kde si zákazník může nakoupit vše pohodlně na jednom místě od kabelky po parfém. Hektický rok má za sebou i profesionální logistická a dopravní síť Uloženka, která nyní nabízí 416 výdejních míst. Ve spolupráci s PNS mohou zákazníci od října využít i 54 výdejen nové služby Uloženka partner PNS.

Hlavním cílem ECH pro rok 2016 je stát se lídrem na trhu české e-commerce a postupně expandovat do zahraničí. Na úrovni skupiny je nadále prioritou plynulý přechod na jednotnou platformu a hlubší využití výhod synergie a sdílení know-how. V souvislosti se stěžejními transakcemi z října 2015 čeká ECH velmi rušný rok.

Daniella Kopová, PR specialist ECH, dodává: „Vzhledem k několika důležitým akvizicím z roku 2015 je pro nás letos klíčové jejich dokončení.  To je podmíněno souhlasem regulátora Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, ke kterému by mělo dojít v nejbližší době. Naším cílem je vybudovat komplexní seskupení silných značek v středoevropském kontextu.“

ECH bilance 2015 infografika

Vyhledat

najděte vše, co Vás zajímá …

Kontaktujte nás

využijte jeden ze způsobů níže …

Na Hřebenech II 1718/8
140 00 Praha